Čo je to vlastne diferenciál: Pri prejazde zákrutou sa vnútorné koleso točí na menšom polomere ako vonkajšie koleso, ktoré sa teda musí otáčať rýchlejšie. Keby boli kolesá spojené napevno jedným hriadeľom, dochádzalo by k ich šmýkaniu na vozovke a tým aj k ťažkému ovládaniu pri prejazde zákrutou- bola by butná veľká ovládacia sila na riadidlách. Zariadenie vyrovnávajúce obvodové rýchlosti vonkajšieho a vnútorného kolesa sa nazýva diferenciál. S jeho použitím je toto ovládanie ľahké. Ale môže nastať aj situácia keď jedno z kolies preklzuje, napr. na ľade alebo na blate, vtedy je možné použiť uzávierku diferenciálu, ktorá vyradí diferenciál z činnosti a vtedy prenášajú obidve kolesá plný krútiaci moment, sú akoby spojené na pevno.
Tento typ prevodovky PROFI DIF má aj predný vývodový hriadeľ. Predný vývodový hriadeľ je nezávislý na zaradenom prevodovom stupni v prevodovke. Otáča sa otáčkami v pomere 1:5,44 voči otáčkam motora, čiže pri 5440 ot./min motora má PVH 1000 ot. Slúži na pohon rôznych prídavných zariadení ako napr. snehová fréza, mulčovač, lištová kosačka, bubnová kosačka , obracač sena a pod. Cez PVH prispôsobujeme aj napojenie a používanie prídavných zariadení iných výrobcov aby mal Agzat čo najširšie spektrum použitia. Ostatné vybavenie je také ako vo verzii KLASIK. Tento typ AGZAT PROFI DIF môžeme predovšetkým odporučiť pre ľudí, ktorí budú často využívať malotraktor aj so zapojením s vlečkou, prípadne nosičom náradia.
Možnosť dodania aj s 80 mm spojkou, pre majitelov motorových jednotiek JIKOV / Terra, Vari /